Jak nauczyć się grać na gitarze z kursu wideo?

kurs wideo online gitara

Jak nauczyć się grać na gitarze online – wywiad z autorem kursu dla początkujących „Solidne Podstawy Gry Akordowej”.

– Witam. Chciałbym zadać kilka pytań na temat kursu Solidne Podstawy Gry Akordowej.

– Proszę bardzo.

– 12 lekcji wideo, 4 godziny materiału rozłożone na 90 dni – tak wygląda w liczbach. Czy to wystarczy, żeby nauczyć się grać na gitarze w zadowalający sposób?

– To, czy wystarczy zależy w dużej mierze od ucznia – jego ambicji, pracowitości, tego jak podchodzi do nauki i jaki cel chce osiągnąć. SPGA to kurs, na którym można nauczyć się podstaw gry na gitarze ale jednocześnie porusza on takie zagadnienia, które wykraczają poza podstawowe akordy czy bicia. Osoby, które uważają, że potrafią już grać mogą dzięki niemu płynnie przejść z poziomu podstawowego do średnio zaawansowanego. Ten kurs może kogoś wprowadzić w świat gitary ale może również pomóc przejść dalej. W planach jest już osobny kurs dedykowany dla średnio zaawansowanych, jednak bez tych podstaw ciężko będzie z niego skorzystać.

– A zatem jest to kurs dla tych co chcą się nauczyć grać od początku ale także dla tych co chcą sobie ugruntować wiedzę i postawić silny fundament pod kolejne etapy nauki.

– Dokładnie tak.

– Czy 3 miesiące to nie za krótko? Jaki materiał obejmuje kurs? Co po takim kursie będzie się potrafiło zagrać?

 
– Kurs składa się z 12 lekcji wideo o średniej długości około 15-20 minut. Jest to materiał mocno skondensowany a to znaczy, że wielokrotnie podczas ćwiczenia będzie trzeba wcisnąć pauzę i zatrzymać się dłużej nad danym zagadnieniem, żeby je opanować. Na przerobienie jednej takiej lekcji jest tydzień czasu – uważam, że to dużo i jeśli się będzie ćwiczyć codziennie po 30 minut albo chociaż co drugi dzień to można płynnie przejść do kolejnej lekcji w przyszłym tygodniu i tak przez okres 3 miesięcy nauczyć się tych fundamentów gry zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Od ilości czasu poświęconego przez kursanta na naukę a także jego predyspozycji będzie zależał ostateczny efekt, zwłaszcza jeśli chodzi o stronę techniczną gry – wypracowanie tzw. “pamięci mięśniowej” wymaga czasu. Nauka gry na gitarze to proces długofalowy a ja pomogę moim kursantom maksymalnie go skrócić, skupiając się tylko na najważniejszych rzeczach, które są do opanowania.

– Jakie to są rzeczy?

– Spis treści kursu zdradza w pewnym sensie jego treść. Pierwsze lekcje skupiają się wokół absolutnych “must know” by potem móc się porozumieć czyli muzyczny alfabet, interwały, akordy, numeracja i nazewnictwo strun, numeracja palców. Potem przechodzimy do nauki akordów i bić. Zwracam uwagę na prawidłowe ułożenie obydwu rąk, na pracę palców i nadgarstka – takie elementy, na które rzadko kto zwraca uwagę, gdy uczy się sam. Skutkiem tego są złe nawyki, które bardzo ale to bardzo ciężko jest potem wykorzenić. Dalej poznajemy coraz to ciekawsze akordy a ja pokazuję jak sobie ułatwiać życie gitarzysty w ich labiryncie jak nauczyć się grać na gitarze. Czyli jak najlepiej złapać dany akord, których palców użyć itd. Przy okazji proponuję ciekawsze brzmieniowo zamienniki (np. septymowe, z dodaną noną, z kwartą lub sekundą zamiast tercji) zamiast prostych akordów typowo ogniskowych. Dzięki temu już od początku nauki możemy brzmieć ciekawie jak nauczyć się grać na gitarze. Równie ważną umiejętnością oprócz grania biciem jest granie palcami i poświęcam temu całą lekcję, w której pokazuję swoje ulubione patenty na palcowanie do wykorzystania praktycznie w każdym utworze, który przyjdzie nam zagrać. Później robi się jeszcze ciekawiej – dochodzą akordy barowe czyli te trudniejsze technicznie, z tzw. poprzeczką oraz ich otwarte odpowiedniki, które brzmią o niebo lepiej. Dla mnie granie tych akordów to największa nagroda za trud nauki a najlepsze w nich jest to, że wcale nie są trudne i można je opanować już na samym początku nauki. A prawda jest taka, że mało kto to robi, mało kto je zna na początku. Na sam koniec otrzymujemy pakiet na wyjście czyli granie szesnastkami i rady jak nie przyspieszać tylko grać równo bo to zmora początkujących ale i nie tylko – znam wielu doświadczonych gitarzystów, którzy nie grają równo, tylko skracają lub wydłużają takty. A muzyka to nie tylko melodia i harmonia ale także rytm.

– Wiemy już wiele o zawartości kursu. Brzmi to obiecująco. A jak jest z ceną? Czy kurs jest dostępny dla każdego?

– Cena przedsprzedażowa to tylko 127zł. Jest to równowartość 2 lekcji prywatnych u nauczyciela. W zamian otrzymujemy 12 lekcji wideo i gotowy śpiewnik do ćwiczenia na popularnych utworach. Myślę, że to okazja. Po zakończeniu przedprzedaży kurs będzie dostępny w wyższej cenie, która jest moim zdaniem uczciwa w stosunku do tego, co kurs reprezentuje sobą pod względem merytorycznym. Dodatkowo postanowiłem objąć kurs 30 dniową gwarancją satysfakcji co sprowadza się do tego, że jeśli komuś kurs się nie spodoba, będzie mógł w przeciągu 30 dni od kupienia to zgłosić a ja zwrócę mu pieniądze na konto.

– To uczciwe podejście i jednocześnie dość ryzykowne. Co, jeśli ktoś będzie chciał to wykorzystać i zyskać kurs praktycznie za darmo?

– Nie wnikam w to. Wierzę w uczciwość moich klientów jak i ludzi w ogóle (śmiech). Poza tym lekcje będą udostępniane etapami więc do 30 dni można skorzystać jedynie z 4 pierwszych lekcji a zatem tylko 1/3 zawartości kursu. A najlepsze, jak to zwykle bywa, jest na samym końcu jak nauczyć się grać na gitarze.

– Jak wygląda sprawa terminów? Do kiedy kurs będzie dostępny w przedsprzedaży?

– Kurs jest dostępny w przedprzedaży tylko do 29 czerwca 2018. Potem zamykam sprzedaż i zajmuję się finalizowaniem kursu, wprowadzaniem ostatnich poprawek, montowaniem ostatnich lekcji. Potem będę chciał znaleźć dobrą platformę wideo aby udostępnić na niej kurs. Optymistycznie liczę na to, że uporam się z tym do 6 lipca ale być może trzeba będzie jeszcze uzbroić się w cierpliwość. Kurs najpierw będzie udostępniony osobom, które skorzystały z przedsprzedaży. Od 16 do 30 lipca planuję uruchomić sprzedaż promocyjną w cenie 197 zł. Potem kurs nie będzie dostępny przez jakiś czas i w końcu pojawi się znów w cenie regularnej 297 zł.

– Warto się zatem pospieszyć i zamówić kurs w niskiej cenie. Gdzie można złożyć zamówienie?

– W moim sklepie online o TUTAJ

– Dziękuję za rozmowę.

– Dziękuję.